dijous, 27 d’octubre del 2011

missatge de síntesis sobre el debat CTS

Hola, aquest és el meu missatge de síntesis.

Destaco la idea que he trobat en els dos fils  en que he participat:  CEPAS ( León dormido) i el Aprendre fent. Els nens, els  joves i totes les persones:  aprenem fent. La manera de posar en disposició d’aprendre als nens i joves és a partir de situacions pràctiques i seguint les dues postures arribo a la conclusió que aquesta pràctica es pot fer des de diferents materials i recursos, però sempre de forma pràctica i vivencial. No cal excloure les noves tecnologies, però si cal donar-los hi un ús correcte. Aprenem fent i desfent  tot allò que estem en disposició d’aprendre.

Sobre la meva participació al debat penso que ha evolucionat i s’ha anat enriquint de forma positiva.  En un principi  argumentar i defensar des la  postura  sociodeterminista  em va costar una mica. Però penso que totes les instruccions que ens han donat han facilitat aquest progrés. Estructurar, cercar documentació per argumentar i defensar unes idees que de vegades no eren del tot compartides costa, però he aprés que totes les idees són “bones” si estan ben argumentades, per tant si allò que diem ens ho creiem em sembla més fàcil argumentar. I aquest va ser el paper que vaig agafar: creure el que anava a dir. De tal forma que fins i tot ara penso que m’he convençut. A més sóc capaç d’acceptar  unes postures que abans no “entenia”.

Destaco la participació de la Susanna Duran, doncs  les  seves aportacions segueixen la norma del debat de forma molt correcte, considero que ha argumentat i documentant les seves tesis de forma àmplia. I a la  Montserrat Roig   per que el seu missatge , tot i ser d’un altre fil (fil determinista) en que no he participat però si seguit una mica, em va ajudar en un principi a com havien d’argumentar i defensar les nostres tesis.

Dir-vos per finalitzar que ha estat en debat molt enriquidor per totes les aportacions que s’han fet.

diumenge, 23 d’octubre del 2011

A mesura que va finalitzant el debat i que el meu mapa conceptual agafa forma , veig que l'assignatura és molt útil, per diferents motius:

-Aprendre nous conceptes i/o ampliar-los.
- Solucionar dificultats en la part d'elaboració del blog i del mapa conceptual
- Aprendre a argumentar
- Saber defensar idees encara que no siguin les teves.

 De totes formes us he de dir que tots aquests punts no hagessin estat possible sense les participacions que heu anat fent al fòrum. Moltes gràcies per les vostres participacions!!!!