dimarts, 27 de setembre del 2011

AVALUACIÓ I NICIAL

 
Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)



TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___10___

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: _9_____

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___10_____

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __6___

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: _3____
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___10____

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __7____

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: _9_______
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __10______




.Mapa de conceptes

Mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educaci:




Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
El grau de dificultat d’algunes activitats ha estat una mica complicat. Per exemple realitzar l’índex automàtic  
( però ho he aconseguit!!!). Aquest fet ha estat  degut als meus escassos coneixements en aquest camp. Però els reptes m’agraden i espero poder aprendre i treure profit d’aquesta assignatura, sobretot perquè com a docent és necessari  tenir uns bons coneixents TIC i com a futura psicopedagoga també.


9 comentaris:

  1. Hola Teresa,

    creus que els debats de la UOC són tan profitosos com dius?? Jo durant la carrera n'he trobat que m'han semblat en un principi força vàlids, però després he vist que la gent se'n va per les branques i no es centren en el tema del debat. Què en penses?? potser s'hauria de tenir en compte el temps dedicat al debat? potser el consultor l'hauria de controlar més? Seguim en contacte.

    ResponElimina
  2. Hola companya, volia fer un comentari a la teva afirmació 1 de l'avaluació inicial quan dius que l’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents i li poses un 10.
    Penso que la tecnologia educativa dóna tècniques però també dóna eines i recursos per la planificació i densenvolupament de l'ensenyança- aprenentatge. A més, penso que tot el pes no només recau al docent sinó que els discent també forma part de l'objecte de la tecnologia educativa : )

    ResponElimina
  3. Bé Teresa, no crec que les TIC siguin necessàries per transmetre coneixements perquè l'educació al llarg de la història reflecteix aquesta idea. Ara bé, per al que sí que són necessàries són per crear-lo, o ajudar-lo a crear. Avui dia amb les competència bàsiques no hem de només transmetre coneixements sinó ajudar els alumnes a crear-los.

    ResponElimina
  4. Hola

    Jo al igual que tu també he puntuat molt alt la TE1). Però voldria saber quins són els teus arguments per a ficar.li la puntuació de 10??

    ResponElimina
  5. Creus de veritat que el canvi tecnològic determina el canvi social en un 100%. Podries donar-me les raons per les quals has puntuat tan alt aquesta qüestió?

    ResponElimina
  6. contestant les preguntes de la Susanna i la Julia, (a veure si ara es pot veure el comentari meu!!!)
    Primer dir-vos que amb els debats sempre he aprés molt, m'agrada seguir-los, i si aquests debats estan delimitats amb temps i nombre d'entrades penso que encara és més profitós.
    També amb els debats he aprés a entendre que hi ha diferents punts de vista i que si aquests s'argumenten bé encara són més respectables.
    Per aquests fet vaig puntuar amb un 10
    Ara, amb la participació d'aquest debat, he aprés a defensar una idea que no era la meva. Al principi em va costar, però després vaig veure que fins hi tot hi ha raons per no dir que no penso el que he escrit. Així puc afirmar que amb els debats aprenc i a més soc més empàtica.

    ResponElimina
  7. Eva, crec que sí. En totes les societats i en totes les diferents èpoques històriques els canvis han mogut les persones han fet evolucionar la manera de pensar, de comportar-se...
    Tanca els ulls i pensa que no tens mòbil, has de comunicar alguna cosa important a algú que està lluny, què et passa? oi que sembla impossible poder viure ara sense els mòbils?
    Una altra raó, la tecnologia junt amb la ciència fa que es puguin trobar solucions a problemes i dificultats de diferent índole que incideixen en canvis social, polítics, culturals.

    ResponElimina
  8. Eva, quan vaig contestar l'enquesta d'avaluació estava marcada per l'ús dels llibres digitals. pensava que sí que era una manera de engrescar als alumnes. Per un costat continuo pensant que sí, que és important perquè estem en una societat on la l'ús de la tecnologia i s'ha de tirar endavant. Per l'altre ara ja no ho tinc tant clar. Si els llibres digitals son pdf amb una mica interactivitat no té cap motivació. Més aviat costa més tirar endavant per tots els entrebancs que van sortint:

    ResponElimina
  9. continuo el missatge anterior.
    deia els entrebancs són per exemple: mal funcionament de la connexió a Internet, no tots els alumnes disposen d'Internet a casa seva, sovint si han de repetir l'assignatura no tenen el material per a consultar... en fi ara mateix , entre els articles que he anat llegint i l'experiència d'aplicar els llibres digitals, potser no li posaria un 10, més aviat un 8.

    ResponElimina