dimecres, 2 de novembre del 2011

Debat aprendre fent

CT escola fil aprendre fent. 16-10-11

Subscric les tesis de la Raquel, el Ruben i la Susanna, ja que s’aprèn fent i les tecnologies poden ser un recurs si s’empren per aconseguir un aprenentatge significatiu.

Per tant l’educació por millorar si canvia  el sistema.

A partir de l’entrevista a Roger Schank  podem deduir que el sistema educatiu ha de canviar per poder fer que els alumnes aprenguin de forma significativa, s’ha d’aprendre fent,  amb activitats adequades als coneixements previs , amb motivació, tutoritzant i guiant l’aprenentatge.
 Els recursos que es facin servir per ensenyar poden ser diversos i no cal deixar de banda l’ús de l’ordinador. Però aquest ha de ser això, un recurs que ha  de permetre l’experimentació per produir una aprenentatge significatiu.
En aquest procés,  l’alumne ha de ser un receptor actiu. Ha de poder aprendre  a aprendre i per tant cal que el sistema educatiu avanci.
Cal també que els professors estiguin ben formats i les noves tecnologies s’ha de saber usar.Per exemple els llibres digitals, No haurien de ser  en cap cas  com un llibre de text en PDF. Si és així estem  ensopegant amb la mateixa pedra.
Roger ens comenta que es possible realitzar aprenentatges significatius amb l’ús de programes d’ordinador que els permet cercar informació segons els seus interessos.
De fet Cabero,( 2001) en nombra els principis generals per que els recursos audiovisuals i informàtics siguin utilitzats com a elements didàctics i de comunicació. Pag 60 Cabrero, J. Educació i tecnologia: fonaments teòrics (Mòdul 1)

Quan els aprenentatges se realitzen a partir d’activitats pràctiques és molt més fàcil recordar i per tant aprendre.
La següentt cita reforça l’argument de que aprenem el que ens motiva, aprenem el que volem aprendre:
“Les coses que tan sols entenem, les oblidem. Les coses que, a més d’entendre , les sentim, les recordem per sempre”  Ramon- Cortés., F. L’illa dels 5 fars. Barcelona: La Magrana.

En resum, totes les argumentacions que he anat comentant em porten a afirmar que
La forma d’ensenyar ha de canviar per poder millorar l’ensenyament i l’aprenentatge dels alumnes.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada