22-10-11
Segona participació.
Recolçant la tesis de la Saray; per tal que esdevingui un aprenentatge significatiu cal que els processos d’aprenentatge estiguin integrats en el context real de l’infant. I ampliant la meva :anterior tesis de que són nens feliços i amb salut mental:
Incloc la següent tesis com a la meva última aportació, Per a que un aprenentatge sigui significatiu cal que el qui va a aprendre estigui en disposició de fer-ho. És a dir estigui motivat, que tingui ganes d’aprendre, que aquest sigui adaptat a les seves capacitats, i que a més pensi que ho pot aprendre (autoestima)
A la nostra societat cada vegada més es parla de tots aquest temes, els valors l’autoestima, la motivació ... i és que a vegades els alumnes que tenim a classe no estan en disposició de aprendre. Alguns dels motius són:
- Estan estressats ( er exemple;poc temps de la pares per atendre als fills i de vegades s’abusa de les activitats extraescolars).
- presenten dificultats d’atenció (moltes causades o agreujades per l’abús dels jocs amb ordinadors que ja està demostrat que creen dicció) .http://www.diariocordoba.com/noticias/cordobalocal/internet-y-los-moviles-duplican-ludopatia-infantil_212558.html en aquesta noticia podeu veure com afecte l’ús abusiu de mòbils i jocs
- la seva autoestima està sota mínims, sempre han tret males notes i ja no mostren interès per aprendre , pensen que no sabran i no podran i aleshores s’entra en un cercla viciós on el nen o jove ja no sap realment que és capaç d’aprendre.http://scholar.google.com/scholar?q=autoestima+infantil&hl=ca&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart en aquesta adreça podreu trobar diferents articles que ens parlen de la importancia de l’autoestima com per exemple:
http://books.google.com/books?hl=ca&lr=&id=dW7Zr4v6WEIC&oi=fnd&pg=PA7&dq=autoestima+infantil&ots=1VyEihoxLt&sig=a2MKkMjzXJoaDGnOcB2uLutziY4#v=onepage&q=autoestima%20infantil&f=false blog on podeu trobar el llibre en pdf: J.R. Feldman Autoestima: ¿Cómo desarrollarla?: juegos, actividades, recursos, experiencias creativas. 2005 Narcea.. Madrid
en que ens parlen de diferents recursos per a treballar l’autoestima.
3 El que estan aprenent de vegades no té sentit per ells, no es realitza de forma manipulava, i hi ha poc experimentació dins de les aules. I aleshores deixa de ser significativa.
4 Passen moltes hores davant d’ordinadors, perjudicant la seva salut. Per exemple la vista, molts més alumnes estan portant ja ulleres, a més del que ens ha comentat la companya Susanna de les malalties causades per les ones.
Tot això no succeeix a les comunitats de les CEPAS, hi ha un entorn favorable per l’aprenentatge, on la relació entre persones , els valors i la llibertat per aprendre són sempre presents. Els nens estan en disposició d’aprendre, es senten valorats i per tant tenen desenvolupada la seva autoestima, saben a més què els agrada i què poden fer. Realment són educats sota uns valors que a la nostra societat s’estan perden. Té la tecnologia, l’ús de l’ordinador i Internet, etc, la “culpa “? Potser és un mal ús i un abús del que tenim a mà. Si ells no ho fan servir i són capaços de desenvolupar persones felices, amb capacitat per poder viure a la seva societat, quin mal té no fer servir la tecnologia?
Amb el reportatge queda clar que els nens creixen i s’eduquen amb normalitat, cada un seguint el seu propi ritme, sense estrés, sense sentir-se malament ni frustrat pels resultats obtinguts. Estan a prop de la família, com parteixen les seves vivències i mantenen la seva cultura. Són nosaltres a la nostra societat capaços d’aconseguir que els nostres infants siguin tant feliços i mostrin una seguretat com la que ells han aconseguit?
Resumint: Per tant defenso el procés d’educació que es realitza a les CEPAS. Aquest sistema fa que els nens i joves siguin en un futur persones amb valors, amb una autoestima plena que facilitarà el seguir formant-se, a més seran persones autosuficients amb capacitat de viure en societat. que sigui possible és gràcies a que aquests nens estan en disposció d'aprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada