Hola companys i companyes de les NTICEDU
US explico què canviaria ara, de les preguntes trampa. De moment el canvi conceptual seria el següent. Les explicacions i els nombres nous estan en color taronja.
Ja em direu que en penseu vosaltres!!!
Ànims a tots per la nova tasca.
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___10___ 5, la nota reduïda a la meitat!!! No crec que sigui l’objectiu principal, en tot cas és un objectiu més de la TE.
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: _9_____continuo mantenint el que pensava, però ara amb ho refermo! Crec amb el treball col·laboratiu.
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___10_____ aquesta puntuació tampoc la modifico. Tothom ha de ser competent en la seva feina i com a docents cal que es sigui competent en més d’una tècnica. No tots els alumnes aprenen de la mateixa manera, per tant cal ensenyar amb diferents recursos, TIC, etc.
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __6___ 1, Ara penso que no vaig contestar correctament, al menys ara ho faria diferent. La tecnologia depèn de l’entorn, del context social, és a dir de cada societat. Crec que vaig ser molt generosa.
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___ No la modifico, però puntualitzo que no sempre és així. Depèn d’un mateix, de les ganes que tingui d’aprendre i del funcionament de l’aula.
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: _3____ 1 En funció del que he experimentat en aquesta assignatura durant el debat ara posaria un 1. Crec que si estan ben organitzats, com el que hem fet, no suposa perdre temps.
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___10____4, En aquesta puntuació penso que vaig ser també molt generosa. No sóm nosaltres els que hem d’assegurar que els docents tinguin un bon domini de les TIC.
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __7____10, crec que em vaig quedar curta, ara he pogut veure que sí, que es pot millorar molt més del que pensava. Però ara em pregunto, perquè no es milloren?
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: _9_______3, Ara la canviaria amb molt de gust. Com a docent estic aplicant el projecte 1x1 i cal dir que queda molt camí per recórrer. La xarxa ens dona molts problemes, no ens podem connectar correctament, no tots els alumnes tenen encara el llibre digital... Hi ha aspectes molt positius, però de moment des de l’experiència us he de dir que el veig com un recurs, no com una eina única.
Per a transmetre continguts, tal com vam poder veure amb el debat del fil EL león dormido, Las CEPAS, no cal les TIC.
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __10______5, crec que vaig entendre malament, o bé ara ho veig diferent: el canvi tecnològic influeix en el canvi social, però van agafades de la mà. També podríem dir que els canvis socials faran evolucionar els canvis tecnològics.
Hola Teresa, pel que fa a la teva resposta a les preguntes TC1 i TC2, penso que és molt important el sentit que dóna a la pregunta el verb "transmetre". No creus que “El coneixement no pot transmetre’s de professors a estudiants” ja que “no és una entitat externa que es troba en el món físic i que ha de ser adquirida o transmesa” (Jonassen), sinó que el coneixement ha de ser en canvi "construït" pel propi aprenent?
ResponEliminaJa em diràs !! Fins ara.
Hola Raquel,
ResponEliminapotser sí que no he tingut en compta amb el significat de Transmetre tal com tu me l'has definit.Tens raó amb el que comentes i a més estic d'acord. Entenc al professor com a una persona que ajuda en el procés de d'aprenentatge. hi han aspectes que el propi subjecte ha de construir, però durant aquesta construcció és necessari que algú el guï.
Fins araªªª
Hola Teresa! la pregunta DT1) no sé ben bé perquè l'has canviada, perquè si suposadament hem de puntuar segons el grau d'acord o desacord, penso que tu mateixa estas dient la resposta: Si el canvi tecnologic determina el canvi social, i aquest alhora determina el tecnologic, perquè baixes a un 5? No estas d'acord en que això és així? Moltes gràcies de nou per passar pel meu bloc! Me'n alegro que t'agradi el bloc! Fins aviat! =)
ResponEliminaHola Teresa,
ResponEliminaem podries tornar a enviar el missatge que em vas deixar ahir? mira...sense voler i tocant tecles l'he esborrat!! Així et podré respondre.
Perdona!!
Per cert, gràcies pel comentari que em fas sobre el conte, aquest el trobo genial!!
Ah! a més... felicitar-te pel teu blog!! Congratulations, ganxeta!!
Una abraçada i seguim en contacte.
Hola Estige,
ResponEliminaPrimer gràcies per dedicar un temps al meu blog... això en aquestes alçades és d'agrair.
Mira, crec que vaig puntuar amb un 10 perquè ho veia correcte. Després la vaig baixar a un 5, perquè no és exclusiu. És a dir "El canvi tecnològic no determina el canvi social sinó que són els dos els que es necessiten... buf! no sé si m'he explicat . Espero que m'hagis entès.
Una abraçada.
TERESA
Susanna, per si passes per aquí, només dir-te que t'he tornat a enviar el comentari... anem com anem, oi? tantes tecles que toquem ...
ResponEliminaUna abraçada ganxeta!!!
Hola Teresa,
ResponEliminat'escric aquí el que també he contestat al meu blog...
crec que els professors hi tenen molt a jugar, són els responsables de que l'aprenentatge sigui significatiu!! llavors seran els que hauran de motivar als alumnes donant uns coneixements que estiguin a l'abast del seu alumnat i que aquests hi estiguin interessats. La tasca és dureta, eh!Així, doncs, crec que sí que ajuden a transmetre alguns aprenentatges,
fins aviat, ganxeta!
Una abraçadota.
Susanna