Inicio les conclusions amb la premisa de la PAC anterior: per aprendre cal estar en disposició, cal aprendre a aprendre i cal ser una persona receptiva capaç de modificar les seves maneres de pensar, de créixer en coneixements acceptant els canvis i opinions dels altres, per que la veig de vital importància per poder realitzar la següent PAC i sobretot per APENDRE. Però amb tot el que he aprés fins ara, l’amplio amb la següent: quan compartim experiències (pautades, argumentades...) podem aprendre de forma significativa.
L’estudi d’aquesta assignatura m’ha suposat tot un continuo descobriment, tan a nivell de continguts com a nivell de formació humana. He aprés a realitzar blocs, a compartir experiències, a prendre gust per les NTIC, a defensar idees i argumentar-les, m’he anat posant al dia sobre les TIC... encara em queda molt per a prendre i per continuar reforçant per tal de no oblidar.
M’he adonat que puc buscar solucions quan tinc un problema: he d’aprendre a compatir aquestes idees, a veure un sentit als nous recursos informàtics i ser positiva pensant que ho puc fer.
És molt important saber que hi ha molts tipus de recursos en xarxa per poder aprendre i que a partir de les experiències dels altres es pot realitzar també un aprenentatge.
Els casos Kite, no els coneixia, han estat tot un descobriment. La dificultat de l’ idioma que cm ja he anat dient desconec l’anglès, l’he solventat amb la traducció simultània que ens fa el buscador Google crom. Per tant un obstacle menys, oi? (però potser serà un altre repte per quan el curs que vinent, doncs si tot va com tinc programat aquest curs acabo els estudis de psicopedagogia!)
Els diferents casos exposats al fòrum pels companys i els que he llegit al Kite, m’ha ajudat a comprovar que els alumnes construïen i aprenien els conceptes de la seva pròpia mà, amb un aprenentatge col·laboratiu i significatiu. Però que aquest aprenentatge és també en adults. Quan vaig posar en practica l’elaboració dels PowerPoint, no havíem de fer la PAC, i per tant em vaig proposar només com objectiu ser capaç de parlar davant del públic. Si tenien un recurs visual em va semblar que seria més fàcil per a ells i per que els seus companys podessin seguir també amb més facilitat les explicacions... però no em vaig adonar que els alumnes a més aprenien de forma constructiva!!!! Per aquest motiu vagi voler exposar el cas, per que em va sembla que entrava perfectament dins del que ens demanava l’exercici i volia compartir-lo amb el grup de l’aula.
M’ha agradat molt poder aprendre a partir de les experiències dels altres. Aquesta metodologia m’ha fet reflexionar i m’ he adonat que al nostre voltant tenim moltes experiències semblant a les que hem compartit en el fòrum i que ens passen desapercebudes.
Com a conclusió final dir que: cal aprendre a compartir experiències.
Si partim de que l’aprenentatge és constant i es pot aprendre a partir del que els companys fan, seria bo que tothom fos més obert i tinguéssim més temps per compartir les seves experiències.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada